BAKVERK FRÅN HEAVEN

 
Så tidigare nämnde jag ett fik som heter Teacups som serverade jättestora, tjusiga och goda bakverk och tårtor. Förra veckan var jag tillsammans med tre vänner och besökte stället igen. Denna gången provade jag en pistage och rosvatten tårta. Håll i hatten vad god den var! Och så stor. Det krävs verkligen två personer för att äta en bit. God middag var det iallafall. Jag har aldrig varit lite skeptisk till hur de bakar och sätter ihop tårtor här och i USA, med så många lager sockerkaka liksom och så lite kladd och gosigheter emellan. Jag har alltid tänkt att det borde bli så torrt när man äter det och bara kakaktigt, men ack så fel man kan ha. De är duktiga på att baka tårtor här kan jag lova. Inte torrt eller smuligt någonstans och väl balanserat med mishmash emellan. Lovely! Smakade även en liten bit av deras scones som är helt ljuvliga! Så goda och så luftiga och lätta OMG. Måste tillbaka dit snart och frossa scones! nomnomnom

Idag är det lördag, klockan är strax efter 10 på morgonen för mig. Nu ska jag sätta mig och plugga lite, ska förbereda lite jobb inför det där gosiga grupparbetet jag nämnde sist. Sedan väntar träning och mer plugg, förhoppningsvis en drink eller två ikväll med lite vänner också.

So long, långkalsong allihopa! Live long and prosper!