COFFEE CRAWL

 
God morgon! Idag är en riktig slappodag. Vaknade vid 9 efter att sovit nästan 11 timmar. Sedan dess har jag njutit av en god frukost i sängen framför lite serier. Nu har jag rört mig ut mot köket som jag delar med de andra tjejerna för att ta mig en kopp te och för att se på skräpTV. Idag är planen att jag och min ena rumskompis ska in till city, shoppa lite, fika och äta. Med andra ord bara ta det lugnt, så skönt! 
Igår hade UKs motsvarighet till Studentkåren ordnat en "coffee crawl" för att utbytesstudenter. Jättetrevligt tänkte vi. Så när vi skulle köpa biljetter till detta var de givetvis slut. Men inte grinade vi för det. nep, vi gjorde vår egen coffee crawl tillsammans med resterand studenter som heller inte hade fått tag på biljett. Vi gick omkring och hade mysigt i de Norra Kvarteren. Så fint! Det fanns jättemånga unika fik - min dröm! Bästa av alla fiken var ett ställe som hette "Teacup". Det var helt magiskt! Håll i hatten vilka tårtor de hade! De var helt sjukt stora och med fantastiska smaker! Jag var i sådan extas. PLUS att de tog te-drickandet superseriöst så när man beställde in sitt te fick man en uppsättning av tre timglas tillsammans med sitt te. Timglasen representerade tre olika tider för hur länge man ville att sitt te skulel smaksättas. Så finurligt! Så ett timglas var för tre minuter, ett för fyra och det sista för fem minuter. Detta serverades med två tekannor; en där tevattnet fick smaksättas och en där man hällde över teet i sen efter att det hade fått smaksättas. Så var lyrisk! Och de hade en del goda tesorter också. Men tillbaka till tårtorna. Vi var tillslut bara sju stycken kvar på vår lilla fika-turné som tog oss til detta ställe. Tårtbitarna var så stora att man omöjligt hade kunnat äta upp en bit ensam. Möjligen möligt om man hade tagit en bit till lunch istället för mat. Men holy mama vad goda de var också! Vi alla delade på en tårtbit med smakerna Red Velvet, Kokos-morot, brownie med jordnöts- och kaksmet samt en med scones smak. nomnomnom  Red Velvet var helt klart min favorit! Men kokos-morotstårtan var heller inte dålig må jag säga! Gå till detta ställe om ni någonsin är sugna på fantastiska tårtor och har vägarna förbi Manchester!
Sista bilden är från ett annat väldigt unikt fik vi besökte där allt var gjort på ekologiska råvaror och där dekorationen inne på fiket var så speciellt! Trevlig omgivning för plugg i framtiden.