LORD HAVE MERCY - FÖRSTA SKOLDAGARNA

 
OMG och please Lord have mercy. Mina kurser är något svårare än jag trodde de skulle vara. Men men blir nog mycket ny kunskap iallafall, alltid något. Allting har med branding och marketing att göra - så spännande! Så kursena innehåller egentligen precis det jag ville att de skulle göra men på en lite högre nivå bara med mycket bakgrundskunskapar som jag inte besitter då vi i Borås inte har läst exakt samma saker som de här i Manchester har gjort. Mycket har med datorprogramet CAD att göra. Helt främmande i min värld. Så vi får väl se hur det går när jag har min första föreläsning i det. Alla andra verkar ha jobbat i det programmet en hel del innan så känner min liiite stressad över det. Jag pratade dock med lärarna och sa som det var och det sa att det kanske inte blir några större problem... Ytterst tveksamt. Lärarna verkar iallafall vara väldigt kompetenta och duktiga på sina ämnen då alla har mycket erfarenhet i ryggsäcken. Pluggandet här är lite annorlunda än i Sverige då de mesta av utbildningen ska göras på egen hand genom hitta och läsa egna källor osv. Är lite oklart (för mig) vad det är jag ska söka på än så länge, så känner mig lite stressad. Har dessutom mitt första seminarie här imorgon inom Fashion Brand Promotion. Vet jag vad jag ska göra? Nej. Har jag is i magen? Nej. Tänker jag spelar mitt "jag är utbytesstudent och förstod inte att vi skulle ha gjort något tills idag"-kort imorgon? Ja. Om nu inte läraren hinner svara på mitt mail jag nyss mailade henne, det märker vi. Verkar än så länge som att jag är den enda utbytesstudenten som är med i dessa klasserna, minus asiaterna som är andra typer av utbytesstudenter. Känslan av att gå in i ett klassrum där de flesta (läs alla) känner varandra, asiaterna som känner varandra och sen jag. Lite udda känsla. Får väl se hur det går. Det är väldigt mycket asiater här på skolan, ca 50%. Kul med nya kulturer! 
Har dessutom gått vilse lite under de sista dagarna då jag har föreläsningar i nya byggnader hela tiden. Kill me now asså. Så svårt att hitta. Men ganska mysigt ändå. Ibland när man går vilse kan man hitta väldigt fina platser. Så är ändå rätt glad med mitt liv :)