EN UTBILDNING SOM KÄNNS HELT RÄTT

 
En skön pluggdag fylld med läxor. Roliga läxor. Så som man vill att universitet och högskolan ska vara - intressant och spännande! Visste inte att man kunde känna såhär inför skolarbete. Mina kurser är än så länge jätteintressanta! Helt fantastiskt att man ibland kan träffa så rätt gällande utbildning. Speciellt när man kastar sig ut i värld av studier när man egentligen kanske inte till 100% vet exakt vad man vill arbeta med de kommande 40 åren. Men det jag läser precis nu, Fashion branding och marketing, är så kul! Jag är nästan avundsjuk på mig själv som får chansen att läsa detta. Det är en fantastisk möjlighet jag har att få läsa dessa kurser då detta är något vi faktiskt inte har läst eller kommer läsa i Borås på textilekonomutbildningen. Möjligen om jag fortsätter och läser en masterutbildning, men annars är detta ett ämne jag inte kommer läsa. I Sverige speciellt så är inte utbildningar kopplade till fashion och modeindustrin fullt utvecklade så som de är i vissa andra länder som England och Frankrike (för att nämna några). Så att ta ett halvår och plugga något som kommer särskilja mig från andra i framtida yrkessammanhang och som förhoppningsvis inspirerar mig i arbetsväg känns väldigt motiverande. Kan vara en av de få gånger som skolan, på riktigt, har fångat mitt intresse och som kommer ge kunskap som man kan dra riktig nytta av i framtiden, både i vardagen och i arbetslivet. Inte som integraler eller derivata som jag fortfarande inte haft nytta av. Förhoppningsvis håller sig motivationen och intresset uppe under hela min vistelse här. Jag ska minsann passa på att suga åt mig all kunskap jag kan och bli riktigt grym på något som kan särskilja mig från alla andra med liknande utbildningar som mig. Haaaya! 
Nu ska jag fortsätta "plugga" och sippa på min latte. 
 
Toodle-oo, kangaroo