KAOSET ÄR ÖVER

 
Idag har jag vakna upp, hemma i KalleK, utan pluggångest! Jag har sovit utan mardrömmar och jag har ingen speciell tid som ska passas idag och inte heller mycket på schemat för vad som ska göras. Förstå hur skönt det är när föregående två veckor varit totalt fullsmockat! Jag fyllde år i måndags, alltid trevligt! Så nu är jag äldre = mer visdom. Min födelsedag firade vi genom att plugga externredovisning i bibblan hela dagen följt av att äta på restaurang. Restaurangen var inte bara i min ära utan också min och mina vänners sista middag tillsammans inann vi far åt olika håll i världen och ses kanske först igen om typ åtta månader. Vi år tapas i Babbel, nomnom. För att sen avsluta dagen drack jag te med min älskade sambo Emma för sista gången och sen packade och städade jag järnet i min lägenhet. En vuxenfödelsedag med andra ord. Antar att den där tentahetsen och ångesten alltid kommer befinna sig på min födelsedag då den 18 januari i princip alltid är det datumet då kurserna i skolan avslutas. Skönt. 
Men igår, på tisdagen, var det väl tentadags och flyttdags... allt på eftermiddagen. Inte alls stressigt. Vaknade upp och hade sovit så skönt! Bästa sömnen ever! Packade ihop det sista hemma så allt skulle vara klart till min älskade mamsi och papsi skulle komma och hjälpa mig flytta. Åkte till bibbla och kollade igenom allt inför tentan samt för att komma till tentasalen tidigt eftersom jag hade glömt anmäla mig till tentan och var då tvungen att krångla extra mycket med tentavakterna. Wiie. Allt gick väl minus att jag var något stressad inför tentan, minst sagt. Dåliga nerver, jihaaa. Men all in all, tentan skrevs och ena delen av den kan ju bara ta och kasta sig själv i vattnet för den var orimligt svår. Tack Jurgen. Men men, det är över. Lättnaden!
Flytten gick smidigt. Mindre smidigt var att köra hem med ett ton tungt släp på ett vägunderlag som samma dag hade fått sig en dos av typ tre dm snö = det var glashalt och jättetungt för bilen (som dessutom inte hade dubbdäck). Men vi kom hem safe and sound strax efter midnatt.  
Idag väntas lite pappersarbete, packning och frossande av LANGOS. Ja, kära vänner ni hörde rätt. LANGOS! Alla ni som känner mig vet att langos är det bästa jag vet så ni kan bara föreställa er lyckan i min mage när jag trycker i mig iallafall åtta stycken ikväll. Det kanske leder till att fettet blockar mina artärer eller till att jeansen blir galet svåra att knäppa dagen efter. Men vet ni vad, jag bryr mig inte! Vi pratar langos! Langos är livet. Det där borde vara min slogan. 
Nu ska jag äta frulle med resten av familjen och bara mysa en massa. 
 
In an hour, sunflower.
 
p.s. tanken är att jag kommer skriva mina inlägg precis så som jag hade pratat om det med någon jag känner. Så det är inget akademiskt papper det här asså, verkligen inte. Det är så jag hade berättat min dag för er. Detta så ni ska kunna höra min röst i era huvuden och inte sakna mig lika mycket :) !