I-LANDSPROBLEM / VAR ÄR MITT TE?!

 
Mina första dagar som student i Manchester har än så längre varit riktigt bra! Jag har fått mitt rum i lägenheten som jag delar med två andra tjejer. Tjejerna är båda från England men från en annan stad än Manchester. De är supertrevliga och väldigt lätt- och hjälpsamma. Sen jag fick mitt rum igår eftermiddag har jag spenderat flera timmar med dem för att lära känna dem. Förhoppningsvis kommer min engelska bli tusen gånger bättre nu när jag väl bor med proper englishmen och inte andra utbytesstudenter från andra länder. Min englska skulle väl ha förbättrats i vilket fall men förhoppningsvis kanske den blir galet bra istället för "bara bra". Engelskan känns bättre nu iallafall efter två dagar där jag bara pratat engelska, det känns mindre ansträngt. Så förhoppningvis har man väl kommit in i det till 100% till nästa vecka. So far, so good! 
På uni har vi hittils bara haft möten gällande lite regler på här på campus, akademiska förhoppningar, health care osv samt ett möte idag gällande mina studier som Erasmus-student och huvuvida mitt schema kommer se ut. Så hur ser mitt schema ut? Jag vet fortfarande inte... Jag får nog reda på det på torsdag. Tur är väl det då kurserna börjar på måndag nu 1a februari. Det de sa på mötena var väl egentligen inget nytt. Känns än så länge som att uni här påminner ganska mycket om uni hemma i Sverige, minus det faktum att man faktiskt kollar närvaro här och möjligen vad det är man blir betygsatt på. Än så länge är detta lite oklart men det kommer tydligen bli klarare med tiden. Jag träffade en trevlig tjej på gårdagens möte från Australien och idag käkade jag luch och fikade med två fransyskor och två holländare. Trevligt!
Vad jag däremot har märkt, till min stora förvånig, är gällande hur dåligt utbudet av te är här. Landet där te ska vara nationaldrycken liksom, det de är kända för. När man beställer te någonstans får man typ inte välja sort utan man får alltid en äcklig earl grey eller english breakfast smak. Dessa är de värsta smakerna jag vet. Här har jag sett fram emot världens utbud goda tesorter och möts istället av detta?! Katastof för någon som mig som måste dricka minst två koppar te om dagen. De har inte ens honung i sitt te! Och knappt mjölk heller, eller de har mjök i men bara jättelite. Jag fattar ingenting, känner mig helt lost. Trodde aldrig att te var någonting jag skulle behöva ta mig med från Sverige hit. Måste se om jag kan hitta en bra teashop här någonstans. Akut. 
#1 - - Teuta:

Så roligt hjärtat!! :D
btw du som brukar dricka MJÖLK MED TE ;) hahah.. mer än halva mjölk.. Tycker synd om dig :(