FLYTT-, PACK- OCH PLUGGKAOS

 
 
Nu är det exakt en vecka kvar här i Borås innan jag tar min resväska och flyttar till Manchester. Inom loppet av en vecka ska jag lyckas med att skriva en tenta i fashion logistik, plugga till och skriva tentan i externredovisning och flyttpacka. Och med flyttpacka menar jag 1. packa ihop allt i min underbara lägenhet (som jag på något sätt har lyckats fylla med på tok för mycket prylar) och 2. packa min resväska inför mitt nya liv i Manchester. Jag som är den sämsta människan i världen på att packa ska alltså "planera" vad som ska med till mitt nya liv i Manchester... och allt ska rymmas i en (läs: en) resväska. "Inte alls svårt". Mamma sa alltid när jag var liten att man ska "packa för alla väder". Skönt att jag slipper tänka på det iaf då mitt kära England, likt Borås, alltid bjuder på regn. Så för att "packa för alla väder" så ska jag alltså ta med paraply, regnjacka och gummistövlar. Nej, kommer inte hända. Paraplyn i all är, skulle aldrig klara mig utan dem men jag behöver annat som är viktigare, typ som en locktång till mitt hår. Är dock ytterst tveksam till att lockarna kommer hålla i sig pga vädret, men det skadar inte att prova. I värsta fall får jag la köpa det kraftigaste hårsprayet som finns på marknaden. I mina öron låter denna planen vattentät ;) Än så länge befinner sig noll plagg i resväskan. Känns stabilt. Antal flyttkartonger packade: en. Förberedelser inför tentorna: obefintliga. Det kan inte bli annat än en fantastisk vecka som väntar. Jag skulle faktiskt ha packat ikväll men skapade denna bloggen istället. Man måste ju prioritera liksom. Jag gör delvis detta för er skull, men också så att älskade Erasmus kan följa mig här och se vad jag håller hus.
Så ligger dagsläget till iaf! Jag ska skriva massa kontrakt imorgon för mitt boende jag lyckats raffa åt mig i Manchester. Det är ett hell of a pappersarbete som ska göras på alla fronter innan man åker. Håll i hatten alltså. Inget man gör på en dag, men nu är det mesta snart överstökat... hoppas jag. Annars ser planen ut som följande: hemfärd till kära KalleK den 19e january efter tentan, flyg till Manchester den 21a följt av orientation days den 25e till den 26e för att sedan kicka igågn föreläsningarna den 1a februari. Lite oklart vilka kurser jag är uppsatt på men det får jag väl reda ut när jag väl är på plats. Mer kaos och 100% säkert mer pappersarbete. "Längtar". Men galet vilket liv jag ska leva, så jag ska inte klaga! 
 
Fler uppdateringar kommer nog i veckan gällande hur det går för mig och hur jag knyter samman alla, för tillfället, lösa trådar. 
 
See you later, alligator :)
 
#1 - - Mammamu:

In a while crocodile ;)